KDO - Het Bengelbos

Welkom bij kinderdagverblijf Het Bengelbos!

Op deze gezellige locatie hebben we 2 groepen kinderopvang. Wij bieden opvang aan kinderen tussen de 0 en de 4 jaar oud. Dit doen we van maandag t/m vrijdag van 07.00uur en 18.30uur.

De Vosjes is onze ruimste groep gelegen aan de achterzijde van het gebouw en is volledig ingericht voor kinderen van 0 t/m 4 jaar. Er is maximaal plaats voor 16 kinderen.

Een groot voordeel van deze ruimte is dat deze aangrenzend aan de overkapte speelplaats is.

Bij De Jagertjes worden de kinderen van 2 tot 4 jaar opgevangen. Tevens is dit onze peuterarrangement groep. Kinderen die naar het peuterarrangement komen, spelen gezellig tussen 8.30 en 12.30 of tussen 13.30 en 16.30uur bij de kinderen van het kinderdagverblijf.

Op beide groepen werken we met de methode Uk en Puk. Puk is een handpop die samen met de kinderen allerlei avonturen meemaakt in het thema van dat moment.

Op iedere groep is een thematafel te vinden waar u goed kunt zien welk thema op dit moment speelt. Puk is daar ook te vinden.

Naast de thematafel, is de ruimte gezellig ingericht in verschillende hoeken. In iedere hoek worden de kinderen telkens op een andere manier uitgedaagd. Zo hebben op beide groepen een huis/keukenhoek. De fantasie van de kinderen wordt geprikkeld en hier worden enthousiast de ‘doen-alsof’-spelletjes gespeeld. Er wordt gekookt, voor de poppen gezorgd en natuurlijk wordt het dan aan de kleine tafel opgegeten.

Ook is op beide groepen een ruime hoek met allerlei soorten constructiematerialen en grote auto’s.

Hier bouwen de kinderen een mooie treinrails, autobaan, de grote blokken of spelen lekker met de auto’s op het autokleed. De kinderen leren hier om e verschillende materialen te gebruiken. Hoe moet iets in elkaar gezet worden en hoe hoog kunnen we de toren bouwen? Dat wordt allemaal ondervonden in de bouwhoek!

Na al dat spelen krijgen we natuurlijk ook veel honger. Fruit, boterhammen en koekjes, eten we aan de grote tafel, gezellig met zijn allen! Ook worden sommige (knutsel)activiteiten aan de tafel gedaan. Kortom, een multifunctioneel plekje!

Ook aan de baby’s is gedacht. Bij De Vosjes is een hele hoek ingericht voor de allerkleinsten. Een fijne open plek waar ze op ontdekking kunnen gaan. Er staan verschillende soorten spiegels waar de kinderen zichzelf kunnen ontdekken. Ook kunnen ze lekker schommelen in de schommelstoel en spelen in de hoge boxen. Ook kunnen ze klimmen en klauteren onder de box door.

Ook is er een heerlijke plek voor de kinderen om even te rusten of boekjes te lezen. Na het middageten, als de meeste kinderen op bed liggen, lassen wij voor de kinderen even een rustmomentje in. Samen even boekjes lezen of lekker even liggen op een matrasje, of in het huisje om even uit te rusten van de leuke ochtend.

Buiten bovengenoemde hoeken, hebben we ook veel kasten waar allerlei materiaal te vinden is. Boekjes, spelletjes, puzzels en verschillende soorten speelgoed, voor elke leeftijd wat wils!Deze spelletjes en puzzels, kunnen de kinderen aan de grote tafel doen, maar ook aan de kleine tafeltjes waar de kinderen op eigen hoogte kunnen zitten.

Er is veel te doen en te beleven op Het Bengelbos. De kinderen maken veel vriendjes en vriendinnetjes en leren samen spelen. Bent u nieuwsgierig geworden naar onze locatie? Maak gerust een afspraak een van onze collega’s op 0416-278472 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Contact en aanmelding

Adres: Hoofdstraat 21