KDO – Dikkertje Dap

Kinderdagverblijf Dikkertje Dap is gevestigd aan de Gerlachusstraat in Loon op Zand. Binnen ons dagverblijf werken wij in 4 verschillende leeftijdsgroepen.

De Girafjes is een knusse groep waar we belang hechten aan rust en regelmaat, een veilige omgeving waar we naast de geweldige verzorging die onze opgeleide pedagogisch medewerkers bieden ook ontwikkelingsgerichte activiteiten aanbieden aan de allerkleinsten.
De Girafjes is een groep voor maximaal 16 kinderen in de leeftijd van 0 tot 4 jaar. Bij de Girafjes is veel ruimte voor ontwikkeling.

Wij werken met de methode Uk en Puk die gericht is op de taal en sociaal/emotionele ontwikkeling van de kinderen.
Spelen is ontdekken en spelen is groeien. Daarom staat spelen centraal in deze methode en bij ons op de groepen. Uk en Puk biedt de kinderen uitdagende en speelse activiteiten, waarin ze actief en zelf- ontdekkend bezig zijn. De activiteiten sluiten aan bij de belevingswereld van de kinderen.

• Bij de Dappertjes wordt er gewerkt met de Methode Uk en Puk.
  • Bij de Dappertjes is er plaats voor 16 kinderen, in de leeftijd van 2 jaar tot 4 jaar.
  • Deze groep is een gecombineerde Peuterspeelzaal groep.

Naast onze dagverblijfgroepen vindt u bij kindercentrum Dikkertje Dap ook een Buitenschoolse opvang die garant staat voor kwalitatief goede opvang voor de kinderen van 4-12 jaar, voor meer informatie over buitenschoolse opvang de Kubus kunt u ook op deze website terecht.

Oudercommissie

Het is zeer belangrijk dat ouders kunnen adviseren bij belangrijke onderwerpen betreffende de opvang van hun kind(eren). Stichting kinderopvang Midden-Brabant heeft een actieve en betrokken Oudercommissie. In deze Oudercommissie kunnen ouders de belangenbehartiging van alle andere ouders vorm geven.
Heeft u vragen, opmerkingen en/of interesse voor deelname aan de oudercommissie, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.