BSO - Het Bengelbos

Algemene informatie.

BSO Het Bengelbos is gevestigd aan de Hoofdstraat 21 in Kaatsheuvel. Hier is ook het KDO gevestigd.

KMB bied hier buitenschoolse opvang aan voor alle schoolgaande kinderen van de groepen 1 t/m. 8 op  maandag t/m. vrijdag.

We bieden hier alle ruimte om onder leiding van gediplomeerde pedagogische medewerkers lekker te spelen, te knutselen, lezen en nog veel meer !

Ook kan er volop buiten gespeeld worden.

In deze groep kunnen maximaal 16 kinderen geplaatst worden.

Wat vinden wij belangrijk?

Het kind staat centraal en ontwikkeld zich op zijn/haar eigen manier. Voor de kinderen is de BSO vrije tijd. De kinderen mogen aangeven wat zij graag willen doen en wij proberen hen hierbij te helpen. Kinderen zijn leergierig, nieuwsgierig en enthousiast. Dat proberen wij ook te motiveren/stimuleren.
Wij plannen activiteiten bij de BSO maar de kinderen zijn over het algemeen niet verplicht hieraan deel te nemen.
Er zijn wel activiteiten die wij samen ondernemen zoals bijv. naar het bos gaan. Zoals ook in onze visie staat ; een kind is een sociaal wezen, het leert van interacties en ervaring opdoen, alleen en met anderen.

KMB werkt alleen met geschoolde leidsters met minimaal een afgeronde pedagogische MBO opleiding. Op de groep is minimaal één medewerkster in het bezit van een EHBO diploma.

Daarnaast is er altijd iemand in het gebouw aanwezig met een BHV diploma. Indien nodig worden medewerksters bijgeschoold of verdiepen zich d.m.v. een cursus gericht op de kinderopvang.

Onze medewerksters staan vanzelfsprekend open voor al uw vragen en suggesties. Het spreekt voor zich dat zij nooit de ouders in hun volledige rol kunnen vervangen. Om uw kind zo goed en prettig mogelijk te kunnen opvangen is een open contact en overdracht van ervaringen en ontwikkelingen tussen de leiding en u van wezenlijk belang.
Voor de onderlinge contacten wordt ruim gelegenheid geboden tijdens de haal en breng contacten .
Er bestaat altijd de mogelijkheid tot het maken van een afspraak met de leiding.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons hoofdkantoor;