BSO – de Blokkendoos

Bij BSO de Blokkendoos hebben we twee BSO groepen.  Groep “Ratjetoe”voor kinderen van groep 1 t/m 3 en groep “de Kameraden”voor kinderen van groep 4 t/m 8. Beide groepen hebben een eigen lokaal die erg gezellig ingericht zijn. We hebben in totaal plaats voor 35 kinderen. Bij deze groep hebben we plaats voor 15 kinderen.

Bij BSO De Blokkendoos hebben we veel speelruimte. We hebben een eigen lokaal dat gezellig is ingericht met een relaxhoek, bouwhoek, winkeltje en ga maar door. Er staan voldoende tafels om spelletjes aan te doen of om lekker te knutselen. Buiten hebben we een riante speelplaats en daarnaast nog een grote openbare speelplaats die we ook veel gebruiken.

Op deze groep, bieden we ook voorschoolse opvang aan (VSO). De kinderen worden opgevangen in het lokaal van de BSO voor de groepen 1 t/m 4 en worden vervolgens naar school gebracht. Er worden kinderen van De Blokkendoos en De Vlinderboom opgevangen. In de vakanties, en de woensdag en vrijdagen, worden alle kinderen van BSO’s in Loon op Zand opgevangen bij BSO De Kubus.

Wat vinden wij belangrijk?

Ons uitgangspunt is dat kinderen op de BSO zijn in hun vrije tijd. Kinderen mogen zelf hun activiteiten kiezen; doen wat ze zelf graag willen.  Wij vinden het belangrijk dat kinderen zowel individueel als in groepsverband naar hartenlust kunnen spelen.

Verder is ieder kind uniek en ontwikkelt hij/zij zich op eigen wijze en in eigen tempo. Respect voor ieders eigenheid is erg belangrijk. We bieden vrijblijvend allerlei activiteiten aan om de ontwikkeling te stimuleren. De activiteiten zijn niet resultaat gericht. Belangrijk is dat het kind plezier beleefd en lekker bezig is.

Wij vinden het belangrijk om een veilige en vertrouwde omgeving te bieden. Een kind moet zich thuis kunnen voelen op de BSO. Verder moet de omgeving  uitdagend en stimulerend zijn: kinderen moeten er fijn kunnen spelen en zich ontwikkelen.

Ook vinden wij dat de kinderen goed met taalgebruik om moeten (leren) gaan. We begeleiden het kind in het ontwikkelen van zelfstandig en sociaal gedrag, zoals bijvoorbeeld samen spelen, opkomen voor jezelf, rekening houden met elkaar, zelf problemen oplossen, helpen met dagelijkse dingen, enz.

Wilt u een keertje een kijkje komen nemen op een van onze locatie`s neem dan contact op met 0416 – 27 84 72.

Adres: Ecliptica 26
Postcode: 5175 XJ